Blog Post

Com reclamo la indemnització si he patit lesions en un accident de cotxe?

Grup Bueso • d’oct. 14, 2019

Si per desgràcia t’has vist involucrat en un accident, hi ha certs factors que has de tenir en compte per iniciar la reclamació a l’asseguradora

accident trànsit
La DGT ha posat èmfasi en les seves darreres campanyes a advertir sobre els riscos que suposen les distraccions al volant. Són responsables de més d'un 30% dels accidents i d'aquest percentatge, la principal causa és l'ús del mòbil. Cal que prenguem consciència i conduïm amb el 100% de la nostra atenció centrada en el que estem fent, hi ha vides en joc.

No obstant això, sabem que per circumstàncies diverses, és molt probable que en alguna ocasió ens hàgim vist o ens veiem involucrats en un accident de trànsit. Desitgem que no sigui així i esperem que de ser-ho, aquest sigui el més lleu possible. Ara bé, si es donés el cas, sabries com reaccionar?

El primer que cal fer és mantenir la calma i valorar els danys. Tot dependrà de la gravetat del sinistre. Òbviament, si les lesions són molt greus, és essencial no moure'ns ni moure a cap de les víctimes. Cal rebre atenció mèdica com més aviat millor i, un cop recuperats, ja hi haurà temps per iniciar els tràmits de la reclamació.

Per tal de reclamar una indemnització, haurem de saber què és indemnitzable. En aquest sentit, necessitem l'informe mèdic que acrediti les nostres lesions. No sols aquestes es tindran en compte, també es pot reclamar per les seqüeles i els tractaments o el període de recuperació posterior necessaris.

Cal que recopilem tota la informació possible per tal de poder fer un comunicat escrit a l'asseguradora. És obligatori que tots els vehicles a motor disposin d'una assegurança que, com a mínim, cobreixi al conductor pels danys que pugui causar a tercers. En produir-se una col·lisió, el culpable haurà de respondre indemnitzant a les víctimes tant per les lesions personals com pels desperfectes al vehicle. Així doncs, ens haurem de comunicar amb l'asseguradora del causant de l'accident i fer-li arribar tota la documentació: atestat policial, informe pericial, diagnòstic mèdic...etc.

És possible que l'asseguradora en qüestió demani una valoració mèdica o pericial feta per la seva banda i així comprovar la gravetat real dels fets. La valoració de les lesions i les possibles seqüeles es contemplen segons el barem establert en la Llei 35/2015, del 22 de setembre. Es tracta d'un càlcul complex on intervenen una gran quantitat de factors.

Un cop feta la valoració, la companyia t'hauria de fer arribar una proposta d'indemnització desglossada en un període màxim de 3 mesos. El més habitual és que l'asseguradora intenti arribar a un acord amb els afectats evitant la via judicial. Pot ser que a vegades la quantitat oferta per l'asseguradora sigui inferior a la que es podria obtenir guanyant un judici però cal tenir en compte si compensa pel que suposa iniciar un procés legal d'aquest caire amb el temps que suposa i els costos derivats. El millor en aquests casos és comptar amb assessorament legal i jurídic


08 May, 2024
Els avantatges de les assegurances de salut
08 May, 2024
Paràmetres a seguir en la posada en servei, modificació, manteniment i inspecció dels ascensors
08 May, 2024
Per instal·lar punts de recàrrega de vehicles, no cal demanar permís a la comunitat, simplement informar.
Les cobertures de les assegurances de cotxe
02 Feb, 2024
Totes les assegurances de vehicles semblen iguals , comparar-les per algú que no està habituat a fer-ho pot ser una feina costosa, avorrida i moltes vegades sense poder arribar a una solució correcte.
President de comunitat
02 Feb, 2024
En el complex entramat de responsabilitats que comporta la gestió d'una comunitat de propietaris, el paper del president s'assembla al d'un hàbil assessor d'assegurances, vetllant per la protecció, la seguretat i el benestar de tots els membres.
assistència en viatge de vehicles
02 Feb, 2024
L'assistència en viatge en vehicles. La gran desconeguda.
29 Jan, 2024
La Llei Pel Dret a l’Habitatge pretén reduir l'especulació en el mercat del lloguer dels habitatges i la contenció dels preus. Està per veure si aquest propòsit es farà realitat. compartim varis punts de vista de diferents experts.
16 Dec, 2023
El Grup Bueso ha experimentat un creixement sostingut, oferint serveis a una xifra notable de gairebé 5.000 clients. Aquesta diversitat en la clientela, que inclou des de joves fins a persones majors, reflecteix l'èmfasi de l'empresa en proporcionar solucions adaptades a les necessitats específiques de cada individu o empresa.
assegurança habitatge de Grup Bueso
30 Nov, 2023
Els serveis inclosos i més desconeguts
incidencias automatizadas para fincas
Autor/a David Bueso Mata 25 Oct, 2023
Gestió incidències automatitzades
Més entrades
Share by: