Blog Post

Els avantatges de comptar amb un administrador de finques

de març 18, 2021

Posem a la teva disposició un servei integral i professional per resoldre els problemes derivats de la teva comunitat de veïns.

A Grup Bueso som una corredoria especialitzada en assegurances per a particulars i empreses, i també disposem d’un servei d’advocat d’assegurances. Però, en aquesta ocasió, ens centrarem en un altre àmbit del nostre negoci: l’administració de finques.

 

Sens dubte, en el dia a dia poden sorgir diversos problemes en una comunitat de veïns que necessiten ser resoltes. Els més comuns són els relacionats amb la morositat i els conflictes de convivència entre els mateixos veïns. Un exemple són els derivats de l'existència d'animals de companyia, especialment gossos. Tot i que la majoria acostumen a solucionar-se per la via amistosa, alguns requereixen una resolució per la via judicial.

 

A tot això, a més, cal afegir un possible increment dels casos de morositat com a conseqüència directa de la pandèmia. Però, referent a aquesta qüestió Sílvia Macià, responsable del Departament d'Administració de Bueso i administradora col·legiada al Col·legi d'administradors de Barcelona i Lleida, puntualitza: “S'ha notat, però, de moment no excessivament. Com a part de la nostra filosofia d'empresa, intentem empatitzar amb la situació de cada propietari; buscant solucions que es puguin adaptar perquè el propietari pugui fer front als pagaments de la comunitat i no s'acumuli morositat. De vegades es pot ajornar, fraccionar, oferir un acord de servei a la comunitat a canvi com per exemple, la neteja, entre altres”.

 

Solució a les incidències de convivència veïnal de forma àgil i resolutiva

En aquest sentit, comptar amb la figura professional d’un administrador de finques és clau per solucionar aquest tipus de problemàtiques d’una forma resolutiva, transparent, àgil i objectiva; generant confiança en el client. Entre els avantatges de comptar amb aquest professional cal destacar: l’organització i control de forma eficaç de tots aquells assumptes de la comunitat de forma professional, tant si es tracta de la gestió econòmica ordinària o extraordinària de la comunitat; el control dels manteniments i de les despeses comunes; així com la resolució de possibles conflictes entre propietaris, assegura Macià.

 

En aquesta línia, un aspecte a destacar és que, des del Grup Bueso, ens encarreguem de gestionar l'administració de finques sense acords amb terceres empreses per evitar un sobrecost a la finca. A més, portem a terme la nostra tasca, incloent-hi aspectes tan importants com: “les remeses dels rebuts mensualment segons necessitats econòmiques puntuals dels propietaris (dia, mes, imports, etc.); la negociació amb els proveïdors del pagament fraccionat de les despeses de reparacions, manteniments o obres, en cas de ser necessari; i el tancament de comptabilitats de forma mensual així com la conciliació amb els bancs, per poder comprovar que els cobraments i pagaments es facin de forma correcta”, assenyala Sílvia Macià.

 

Però això no és tot. Des de Grup Bueso, com comenta la nostra responsable del Departament d'Administració: “També ens encarreguem de fer reunions de caràcter ordinari intentant que, cada any, s'ajustin a la mateixa data per a cada comunitat. Enguany, atenent a l'excepcionalitat d'aquest exercici a causa de la crisi de la COVID-19, majoritàriament, s’estan portant a terme per videoconferència. Només excepcionalment, amb un màxim de sis persones, s’han celebrat a la comunitat de propietaris o al nostre despatx, garantint totes les mesures de seguretat sanitària".


Altres tasques que tramitem des de la nostra corredoria són: “la gestió d’incidències de tot tipus -obrint expedient amb nombre referència i anotacions, a través de correus o trucades -, per garantir un major control al seguiment i finalització de l'expedient; portem a terme la gestió directa de sinistres amb les companyies d'assegurances; intentem intervenir com a professionals en conflictes personals entre veïns que afectin la convivència a la comunitat; ens adaptem sempre que sigui possible a les necessitats particulars de cada comunitat i cada any realitzem un informe de caràcter anual amb tots els documents originals de la comunitat, relatius a l'exercici actual, que es posa a disposició del president o presidenta per a la seva conformitat”, enumera Macià.

 

Valor afegit a les gestions de la teva comunitat

 

A més, com ja hem comentat anteriorment, a Grup Bueso també som corredors d'assegurances i advocats d'assegurances i això aporta un valor afegit molt important a l’hora de portar a terme la nostra tasca com a administradors de finques. En paraules de Macià: “definitivament és un plus, ja que, ens permet gestionar de forma eficient el cercle complet per a una comunitat. És a dir, la gestió ordinària, la gestió de sinistres controlant sempre les cobertures i garanties contractades, així com les consultes jurídiques que es puguin plantejar en una comunitat o les demandes judicials des del propi despatx”.

 

En definitiva, “els clients obtenen resposta dels nostres professionals, que estan col·legiats als seus respectius col·legis professionals, sense que hagin de recórrer a altres empreses ni preocupar-se de buscar-los. Tan sols, ens indiquen quin és el problema i nosaltres ens posem a treballar”, conclou Macià.

 

Així doncs, a Grup Bueso el que més ens preocupa és estar al teu costat i oferir-te el servei que et mereixes. En cas de necessitar el nostre assessorament professional, en qüestions relacionades amb la teva comunitat de veïns, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres!


08 May, 2024
Els avantatges de les assegurances de salut
08 May, 2024
Paràmetres a seguir en la posada en servei, modificació, manteniment i inspecció dels ascensors
08 May, 2024
Per instal·lar punts de recàrrega de vehicles, no cal demanar permís a la comunitat, simplement informar.
Les cobertures de les assegurances de cotxe
02 Feb, 2024
Totes les assegurances de vehicles semblen iguals , comparar-les per algú que no està habituat a fer-ho pot ser una feina costosa, avorrida i moltes vegades sense poder arribar a una solució correcte.
President de comunitat
02 Feb, 2024
En el complex entramat de responsabilitats que comporta la gestió d'una comunitat de propietaris, el paper del president s'assembla al d'un hàbil assessor d'assegurances, vetllant per la protecció, la seguretat i el benestar de tots els membres.
assistència en viatge de vehicles
02 Feb, 2024
L'assistència en viatge en vehicles. La gran desconeguda.
29 Jan, 2024
La Llei Pel Dret a l’Habitatge pretén reduir l'especulació en el mercat del lloguer dels habitatges i la contenció dels preus. Està per veure si aquest propòsit es farà realitat. compartim varis punts de vista de diferents experts.
16 Dec, 2023
El Grup Bueso ha experimentat un creixement sostingut, oferint serveis a una xifra notable de gairebé 5.000 clients. Aquesta diversitat en la clientela, que inclou des de joves fins a persones majors, reflecteix l'èmfasi de l'empresa en proporcionar solucions adaptades a les necessitats específiques de cada individu o empresa.
assegurança habitatge de Grup Bueso
30 Nov, 2023
Els serveis inclosos i més desconeguts
incidencias automatizadas para fincas
Autor/a David Bueso Mata 25 Oct, 2023
Gestió incidències automatitzades
Més entrades
Share by: